loading...

راهنما سفر

  بهترین دیدنیهای استانبول ، کیش و گرجستان که بازدید از آنها واجب است پارک مینیاتور:  پارک مینیاتور استانبول هم از بهترین پارک های این شهر می‌باشد که در قسمت شمال شرق خلیج شاخ طلایی

راهنما سفر بازدید : 169 شنبه 20 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

 

بهترین دیدنیهای استانبول ، کیش و گرجستان که بازدید از آنها واجب است

پارک مینیاتور:

 پارک مینیاتور استانبول هم از بهترین پارک های این شهر می‌باشد که در قسمت شمال شرق خلیج شاخ طلایی استانبول قرار دارد که در سال 2003 تاسیس شده است.اگر به استانبول سفر کردید و وقت کافی نداشتید که از همه ی جاهای دیدنی استانبول استفاده کنید.پارک مینیاتوری استانبول این امکان را برای توریست های خارجی فراهم کرده که از جاهای دیدنی استانبول که حدودا 131 اثر است در این پارک در نمای کوچک و به شکل ماکت در زمان کم و هزینه‌ای معقول دیدن کنند.از جمله ماکت‌های پارک مینیاتور میتوان به ماکت مسجد سلطان احمد یا همون مسجد آبی ، قلعه شام ، ایاصوفیه ، مسجد کلیسای کاریه ، خانه حضرت مریم ، قصر معروف توپکاپی ، غار اصحاب کهف ، مقبره سلطان مراد ، قصر هیدیو استانبول ، ماکت صخره های گورمه و کاپادوکیا ، خونه های تاریخی ماردین و.... اشاره کرد.برای ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

برج دختر:

برج دختر (kiz kulesi) یکی از مشهورترین آثار کشور ترکیه و جزء زیباترین جاهای دیدنی استانبول می‌باشد که مانند نیلوفر دریایی در میان آبهای تنگه بسفر قرار گرفته است. برج دختر یا کیزکوله سی بر ارتفاع صخره ای بزرگ و صاف در وسط تنگه بسفر قرار دارد و یکی از دوست داشتنی ترین بناها برای مردم استانبول به شمار می‌رود. برج دختر اولین فانوس دریایی شهر استانبول می‌باشد که علاوه بر کاربردش با افسانه های مختلفی مشهور شده است به طوری که اگر از مردم استانبول بپرسید که دوست داشتنی ترین بنای استانبول کجاست، همه برج دختر را نشان می دهند و همه اینها به خاطر داستانهای عاشقانه بسیاری است که در مورد آن نقل می‌کنند.اگر شما هم تور استانبول و برج دختر را برای بازدید انتخاب کردید حتما سری به این کافه رستوران بزنید چون قیمت مناسبی نسبت به خدماتی که ارائه میدهد دارد.برای ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

کاخ توپکاپی:

یکی از بناهای باشکوه و عظیم استانبول کاخ توپکاپی است که جزء بهترین مکا‌نهای تاریخی و جاهای دیدنی استانبول است که بسیار در تور استانبول مورد استقبال مسافران قرار گرفته است.این کاخ به دستور محمد فاتح از سال ۱۴۵۹ شروع به ساخت و در سال ۱۴۶۵ به پایان رسید.این بنای باشکوه در نزدیکی تنگه بسفر و میان دریای مرمره و شاخ طلایی قرار دارد. این کاخ حدود صد سال پیش محل زندگی سلاطین عثمانی بوده و الان به موزه تبدیل شده و جز میراث جهانی به حساب می‌آید.برای اطلاعات بیشتر در مورد کاخ توپکاپی اینجا کلیک کنید.

کلیسای یونانی سنت نیکلاس از جاذبه های گردشگری باتومی

در سال 1865، یونانی ها شروع به ساخت یک معبد در زمین های اهدا شده توسط ایلیا افرمدی( Ilya Efremidi) کردند. پول برای ساخت معبد توسط کلیساها تامین شد. معبد نه تنها یک ساختمان فرهنگی بود بلکه محل زندگی جامعه یونانی باتومی بود. از سال 1894 تا 1898، مدارس دخترانه و پسرانه و همچنین این کلیسا دارای یکی از بهترین گروه های کر در باتومی بود. در اوایل قرن بیستم، یونانیان از جزیره خیروس (Khiros) کلیسا را با نمادهای سنت نیکلاس، ماریا و سنت جورج تطهیر کردند. دوره ساخت و ساز این کلیسا در یک کتیبه در خود این کلیسا 1871-1876 نوشته شده است.

قلعه پترا

قلعه پترا که در روستای تسیخیسدزیری (Tsikhisdziri) در منطقه کوبولتی (Kobuleti) آجارا واقع شده است، موقعیتی بسیار استراتژیک داشته و مسیر ارتباط گرجستان با ایران و ارمنستان بوده است. این قلعه تاریخی دارای قدمتی کهن مربوط به قرن ششم قبل از میلاد می باشد و می توان از آن به عنوان یکی از مهم ترین بناهای تاریخی در سواحل شرقی دریای سیاه نام برد.

این قلعه بر روی صخره ای در مجاورت دریای سیاه آرمیده، موقعیتی که نام این قلعه نیز از آن نشات گرفته است. پترا در زبان یونانی به معنای سنگ می باشد. برخی از مورخان معتقدند که این قلعه همان قلعه جهنم در حماسه پلنگینه پوش اثر جاودانه شوتا روستاولی است.

گرچه امروزه این قلعه مخروبه شده اما کلیسایی مربوط به قرن دهم در مرکز این مجموعه قابل مشاهده می باشد.

 

راه های دسترسی: قلعه پترا در روستای تسیخیسدزیری در منطقه کوبولتی آجارا واقع شده است و نزدیکترین شهر به این قلعه کوبولتی می باشد که در فاصله 7 کیلومتری تا آن قرار داد. این قلعه 20 کیلومتر تا باتومی و 350 کیلومتر تا تفلیس فاصله دارد.

 

بوتانیکال گاردن باتومی از جاذبه های گردشگری باتومی

 یا بوتانیکال گاردن باتومی از جاذبه های گردشگری گرجستان، منطقه ای به مساحت 108 هکتار زمین است که در 9 کیلومتری شمال شهر باتومی ( پایتخت جمهوری خودمختار آدجارا، گرجستان) قرار گرفته است. این باغ در اتحاد جماهیر شوروی سابق یکی از بزرگترین باغ های گیاه شناسی بوده است.

اسکله تفریحی کیش

مکان های دیدنی کیش بسیارند اما اولین جایی که هر گردشگر به آن مراجعه می‌ کند، اسکله تفریحی است! این اسکله عرشه چوبی زیبایی دارد که در مسیری نسبتا طولانی به داخل خلیج فارس کشیده می‌ شود. طول اسکله 437 متر است و یک مسیر عالی برای پیاده‌ روی و گردش در ساحل محسوب می ‌شود.

سالن بولینگ، سینما چهار بعدی و کافه ‌ها و رستوران‌ های متعدد جزو جذابیت ‌های این اسکله به شمار می‌ روند. اما مهمترین جاذبه، کلوب تفریحات دریایی است. در کلوب می‌ توانید کارهای متعددی را تجربه کنید؛ کارهایی مانند غواصی و جت اسکی. همچنین در این اسکله می ‌توانید دوچرخه و سه‌چرخه کرایه کنید و مسیر بسیار زیبایی را رکاب بزنید.

بوستان آهوان کیش

بوستان آهوان یکی از جاهای دیدنی کیش است که مجموعه ‌ای از گونه‌ های جانوری را جمع‌آوری کرده است. این بوستان دو هکتار مساحت دارد و در انتهای خیابان فردوسی کیش قرار گرفته است. در این بوستان 17 قفس برای نگهداری از حیواناتی مانند روباه، شغال، میمون سنجابی، اسب و تعدادی پرنده استرالیایی وجود دارد.

 

ویژگی خاص این بوستان این است که آهوها در آن آزادانه گردش می کنند و در قفس نگهداری نمی ‌شوند. وسایل بازی، بوستان آهوان را به یکی از جاهای دیدنی کیش برای بچه ها تبدیل کرده است. ورودی پارک بسیار زیبا است. یک قطار کوچک، بازدیدکنندگان را به قسمت ‌های مختلف پارک می ‌برد.

شهر حریره کیش

شهر هشتصد ساله حریره یکی از جاذبه های گردشگری کیش است. قدمت شهر حریره کیش به قرن ۵ تا ۱۰ هجری قمری باز می‌گردد. این شهر در قسمت شمالی جزیره قرار دارد و به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده است. این شهر باستانی وسعتى در حدود سه کیلومتر مربع دارد.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 204
  • بازدید سال : 2,852
  • بازدید کلی : 14,621